نوشته شده توسط : امین رشيدبيگي

جدیدترین نسخه از معروف ترین مترجم دنیا Babylon Pro


در این که امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در دنیا در تمامی کتاب ها و به طور کلی در همه جا به عنوان اولین انتخاب بعد از زبان رسمی هر کشور مطرح می شود و به این ترتیب نیاز به دانستن حداقل چندین کلمه از زبان های زنده دنیا همیشه امری حیاتی خواهد بود. برای دانستن و ترجمه کلمات همیشه نمی توان از دیکشنری های متداولی که میان افراد رواج دارد استفاده نمود، زیرا هم حجم زیادی دارند و هم این که برای هر زبان باید یک مترجم استفاده نمود. در رایانه ها و دنیای نرم افزاری این مشکل تا حد زیادی با استفاده از نرم افزار معروف

Babylon

برطرف شده است. نرم افزاری بسیار جالب که قادر است علاوه بر پشتیبانی از زبان های متعدد و زنده دنیا، با سرعتی به اندازه یک چشم بهم زدن کلمات را به زبان دلخواه ترجمه نماید. در نسخه های جدید امکان ترجمه متن هم برای کاربران فراهم شده تا با استفاده از این نرم افزارو وجود یک ارتباط اینترنتی متون خود را با هرزبانی به زبان دلخواه تبدیل و ترجمه نمایند. Babylon در دنیای مترجم ها بیشترین استفاده را دارد زیرا که قابلیت های مهمی را در خود جای داده است. نسخه 8 با قابلیت هایی بسیار متنوع و البته جدید نسبت به نسخه های قبلی به تازگی ارائه گردیده است، تغییرات ظاهری ، افزایش سرعت عملکرد ترجمه، دسترسی سریعتر به بخش های مختلف نرم افزار، سازگاری بهتر با زبان های زنده دنیا در ترجمه و بسیاری موارد دیگر در این نسخه به چشم می آیند. این نسخه که همانند نسل های قبلی بیش از 17 زبان زنده دنیا را به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند قادر است تا علاوه بر تلفظ کلمات به زبان های مختلف متون را هم ترجمه کند. ترجمه متن یکی از مواردی است که کاربران به آن توجه بسیار ویژه ای دارند، هرچند ترجمه متن با Babylon تنها با داشتن یک ارتباط اینترنتی فراهم می شود اما بازهم عملکرد نرم افزار تحسین برانگیز است. قابلیت بسیار مهم و کلیدی که در این نسخه اضافه شده است، امکان ترجمه وب سایت ها به صورت آنلاین است، بدین صورت که کاربران می توانند با استفاده از این قابلیت آدرس وب سایت مورد نظر را داده و منتظر بمانند تا با توجه به زبانی که انتخاب کرده اند ، صفحه وب سایت مورد نظر را ترجمه شده تحویل بگیرند. قابلیت جالب دیگر هم امکان تبدیل واحد های مختلف به یکدیگر هستند که می تواند استفاده زیادی برای کاربران داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: ديكشنري , ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین رشيدبيگي

دانلود Babylon Pro محبوب ترین مترجم دنیا

 

در ترجمه زبان های مختلف به فارسی و البته بالعکس بدون شک هیچ نرم افزاری به اندازه Babylon معروف و مشهور و البته محبوب نیست. نرم افزاری کارآمد که با سازگاری و هماهنگی با اکثر زبان های زنده دنیا برای همه کاربران به عنوان یک نرم افزار مرجع مطرح است. وجود Glossary های متعدد برای زبان های مختلف اولین خصوصیت بسیار مهم و کلیدی است که در این ابزار به وضوح به چشم می خورد. این واژگان های بسیار زیاد کمک می کنند تا کاربران بهتر بتوانند ترجمه کلمات مورد نظر را پیدا کنند ؛ البته لازم به ذکر هم هست که از چند نسخه پیش Babylon قابلیت ترجمه متن ها را هم به عنوان قابلیتی جدید اضافه کرده که به محبوبیت این ابزار کمک زیادی می کند.
به وسيله این ابزار کاربر به سرعت مي تواند Email ها، صفحات اينترنتي، اسناد، پيام های فوری و ... را ترجمه کند. براي ترجمه متن يا کلمه مورد نظر کافيست فقط يکبار بر روي آن کليک کرده تا پنجره کوچک محاوره اي Babylon ظاهر شده و نتايج و معني آن را به نمایش در آورد. اين نرم افزار براي تشخيص کلمات در محيط هاي غير متني (مانند اسناد PDF) از روش تشخيص نوري نويسه ها يا OCR استفاده مي کند. این قابلیت هم گاهی بسیار مهم می شود زمانی که ما کاربران یک کتاب الکترونیکی با فرمت PDF را در اختیار داریم در حالی که مجبور هستیم آن را ترجمه هم کنیم. شناخت کلمات از داخل عکس ها می تواند کمک زیادی کند تا کار ترجمه فوق العاده سریع به پیش رود.



:: موضوعات مرتبط: ديكشنري , ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد